Tabele w pracach dyplomowych: jak je wstawiać?

Rzadko zdarza się, aby pisząc prace dyplomowe, nie trzeba było wstawiać żadnych tabel. Co prawda są kierunki, przede wszystkim humanistyczne, gdzie nie będzie to konieczne, jednak w przygniatającej liczbie prac dyplomowych pojawia się przynajmniej kilka tabel.

Urządzenie wstawiania tabel, poleca ludziom

Dlatego też przystępując do pisania pracy dyplomowej wskazane jest, aby edytowanie tabel doskonale opanować i potem już nie mieć z tym żadnych problemów. Zaś narzędzie do wstawiania tabel, jakie oferuje nam Microsoft Word w zupełności nam wystarczy i nie ma potrzeby, abyśmy używali jakiegokolwiek innego.

Może wciąż przyda redagowaniu pracy

Już absolutnie niepotrzebne będzie importowanie tabel z arkuszu kalkulacyjnego. Ten zapewne nam się jeszcze przyda w pisaniu pracy dyplomowej, ale przy okazji innego zadania, mianowicie tworzenia wykresów.

Jednakże czytelnik

Jak zatem posługiwać się narzędziem tworzenia tabel w edytorach tekstowych? Jeśli zwrócimy na menu naszego programu, okaże się, że ma on całą jedną sekcję poświęconą tabelom, co oznaczać może, że jest ona dobrze przemyślana i raczej nie sprawi nam kłopotu narysowanie jakiejkolwiek tabeli. Jeśli jednak czytelnik nigdy wcześniej tego nie robił, wskazane jest, aby przedtem nieco poćwiczył, zanim przejdzie do tworzenia tabel w swojej pracy.

Pierwotnym określamy rzędów, linii

Przede wszystkim mamy więc do wyboru dwa typu przygotowywania tabel. W pierwszym określamy ile rzędów, czyli linii poziomych i ile kolumn, czyli rekordów pionowych ma mieć nasza tabela. Po określeniu tych parametrów pojawi się ona w miejscu, w którym był kursor i już możemy wypełniać ją polami. Obok otworzy się narzędzie edycji tabeli, dzięki czemu niektóre pola będzie można łączyć ze sobą, lub je dzielić. To drugi sposób.

Copyright